Српска Православна Црква Света Петка

Sveta Petka

Распоред богослужења:

- Сваке Недеље и Празника  Литургија је у 10 сати пре подне.

- Сваке Суботе у 7 сати увече служи се Вечерње.

ХВАЛА ВАМ ШТО ПОМАЖЕТЕ ИЗГРАДЊУ НАШЕГА ХРАМА КУПОВИНОМ СВИЈЕЋА ИЗ НАШЕ РАДИОНИЦЕ.

Галерија фотографија:

ДОБРО ДОШЛИ НА СТРАНИЦЕ
СРПСКЕ ПРАВОСЛАВНЕ ЦРКВЕ
СВЕТА ПЕТКА У ОРЛАНДУ, ФЛОРИДА

РАСПОРЕД БОГОСЛУЖЕЊА ЗА МАЈ 2018.

ПРОЧИТАЈТЕ О ТОМЕ ШТА ЈЕ ХРИШЋАНСКИ ПОСТ
ПРОСЛАВА ХРАМОВНЕ СЛАВЕ И ПРВА ПОСЈЕТА ЕПИСКОПА ИРИНЕЈА

У недељу, 29. октобра, наша црква је прославила своју парохијску славу, нашу заштитницу Свету Параскеву. Литургијским слављем је началствовао Његово Преосвештенство, Епископ Источно-Амерички Госп. Иринеј, који је овом приликом по први пут посјетио нашу Богом спасавану парохију. Уз њега су саслуживали свештеници отац Миладин Благојевић из Атланте, отац Николае Регош, пензионисани свештеник Румунске Православне цркве и отац Љубиша Брњош, као и ђакони отац Јован Аничић и отац Синиша Дувњак. Након Свете Литургије, придружили су нам се и свештеници Грчке Православне Цркве Свете Тројице отац Контантин Симеонидес и отац Димитрије Симеонидес, као и отац Даниел Хикмен, свештеник Америчке  православне цркве Светог Стефана. Владика Иринеј се у обраћању народу, осврнуо на улогу коју је имала, и још увијек има, наша заштитница, Света Петка, у јединству свих православних народа, посебно се захваливши оцу Николају, чији сународници чувају и брину о моштима наше предивне светитељке...
            У току ручка, кратак програм су извели ђаци Црквене школице Свете Петке, као и најмлађа фолклорна група, којој се на општу радост свих присутних, придружио и владика. Кумови/домаћини славе ове године су били Горан и Бојана Дувњак. Те почасти су се прихватили за наредну годину Драженко и Милана Јефтић са породицом.
            Са неизмјерном радошћу смо испратили још један велики дан у историји наше парохије, а на растанку са нашим драгим владиком и гостима, пожељели смо да се овако окупљамо и убудуће, што чешће у здрављу, весељу, радости и љубави.

погледајте галерију фотографија са Славе

ВЕЛИКИ СРПСКИ ФЕСТИВАЛ У ОРЛАНДУ 2017.

Прошлог викенда, на имању Српске Православне Цркве у Орланду, одржан је дванаести, сада већ можемо рећи и традиционални Српски Фестивал. Наше имање је током викенда посјетило око 5 000 људи, а сав зарађени новац од продаје хране и пића биће утрошен у изградњу првог Српског храма у централној Флориди, посвећеног Светој Петки.
Након три узбудљива али исцрпљујућа дана, полако сабирам утиске. Петак вече је донио кишу, а са њом и мокру бину. Након неколико мјесеци проведених учећи најмлађе нове кореографије и фолклорне игре, дјеловали су као да никада раније нису заиграли, клижући се преко бине у својим малим опанцима. Ако никада нисте гледали дјечицу када играју фолклор, онда не знате да је најинтересантнији дио дјечијијег фолклора у томе да када један падне, сви попадају! Али без обзира на све, највећа брига малих дјевојчица је била да им се руж који сам им нанијела прије наступа не размаже. Ако руж стоји на мјесту, и све остало је на мјесту. Што се тиче нас старијих, неколико падова на сцени је изазвало буру смијеха…али, наступ се наставио.Субота ујутро започела је у једној од телевизијских станица у Орланду. Једва да сам била будна, али сам била спремна за наступ. Музику у студију су нам пустили прије времена и ухватили нас неспремне, тако да сам сигурна да ће се појавити коментари типа како ни ове године нисмо играли како треба. Али, то нас није насекирало. Када смо се након наступа на телевизији појавили на Српском Фестивалу, све баке су нас одушевљено поздрављале спомињући како су нас гледале на телевизији. Сигурна сам да су тада већ мислиле како смо неке велике звијезде. Једва сам дочекала да поједем доручак, који се састојао од велике палачинке са Нутелом и Нес кафе. За ручак сам појела пљескавицу са урнебес салатом, нешто што нисам јела још од овог љета у Требињу.
Дошла је недјеља и ноге више нисам осјећала, нити сам могла очи држати отворене. А и лажне трепавице ми у томе нису биле од помоћи. Након што сам се нашминкала и обукла у ношњу за наступ, прошла сам поред кутка за дјецу, гдје су сва дјеца вриштала и скакала у надуваним кућицама, такозваним bouncy houses. Покушавали су скачући да изврну кућице, нешто што само нама (Српској дјеци) може пасти на памет. Пролазећи поред њих, двије мале дјевојчице дотрчале су до мене са својим оцем и узвикнуле: ”Па то је принцеза, тата!” Насмијала сам се и махнула им, док ми је њихов отац објашњавао њихову залуђеност Дизни принцезама, нешто од чега већина Америчких дјевојчица пати. Тражиле су да се сликају са мном, што сам им радо и допустила, али нисам дијелила  аутограме.
Сваки фестивал доноси своје незаборавне тренутке и због тога остаје уписан у историји наше Парохије. Док се Американци диве нашој култури, ми, сви поносни, уживамо у домаћинству. Иако уморни, увијек чекамо следећи октобар да би својим гостима пружили, макар накратко, још један доживљај Србије.

погледајте галерију фотографија са Фестивала

Остале парохијске новости можете прочитати овде

НАЦРТ И КОМПЈУТЕРСКИ ИЗГЛЕД БУДУЋЕГ ХРАМА

Адреса цркве:

St. Petka Serbian Orthodox Church
1990 Lake Emma Rd, Longwood, FL 32750.